Handlekurv


Handlekurven er tom

0,-

Frakt og levering

Ekspedering av ordre: Når du legger inn en bestilling på dorothea.no vil du motta en ordrebekreftelse på mail fra oss. Vi vil behandle din ordre normalt samme dag / dagen etter avhengig av tidspunkt for bestillingen. Vi pakker og sender ut varer hver tirsdag og fredag. Bestiller du i løpet av helgen vil vi behandle din ordre førstkommende mandag. Hvis du ikke har mottatt ordrebekreftelse fra oss har ikke bestillingen gått igjennom. Sjekk søppelposten på din e-post om ordrebekreftelsen er kommet dit.

 

Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Vi gjør det vi kan for at varene som ligger i nettbutikken er tilgjengelige for salg til alle tider. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen. Vi trekker ikke pengene fra konto før ordren er klar til å sendes ut.

 

Hente selv på hentepunkt PostNord

Hent på hentepunkt eller PostNord i Butikk er både enkelt og fleksibelt. Normal leveringstid vil være mellom 1 og 4 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor. Vi tar forbehold om noe lengre leveringstid i perioder der Dorothea eller PostNord har mye trafikk. Du vil bli varslet på sms når pakken kan hentes. Pakkene kan spores og de sendes med klimanøytral servicepakke. Ordre over kr 999,- sendes fraktfritt med PostNord My pack. For ordre under kr 999,- vil det tilkomme et frakttillegg på kr 99,-. Dette gjelder ikke møbel-bestillinger. Møbler har en frakt fra 500,- til maks 1000,- avhengig av størrelse og vekt på forsendelsen. Møblene sendes med eget fraktselskap eller sjåfør fra Dorothea, og ved hjemkjøring avtales tidspunkt per telefon eller mail.

Varene du har bestilt blir plukket mandag-fredag i løpet av 24 timer, og det vil kun ta noen få dager før du har varene. I spesielt travle perioder kan det ta noen lengre tid før varene blir plukket. Har du bestilt småvarer for over kr 999,-, og det i mellomtiden har blitt utsolgt for en eller flere varer, vil du likevel få fraktfri levering.

 

PostNord Hjemlevering(ikke møbler)

Vi tilbyr PostNord Hjemlevering(gjelder ikke møbler) for bestilling av småvarer. Ordren blir da sendt direkte til adressen oppgitt i bestillingen. PostNord sender ut SMS når forsendelsen er på vei og med forventet ankomst. For ordresummer under 999 kr koster hjemlevering 100 kr. For ordrer over 999 kr er hjemlevering kostnadsfritt.

 

Møbel-leveranse

Det er egne fraktsatser ved kjøp av møbler. Fraktprisen regnes ut etter bestillingens størrelse og ligger fra 500-1000 kr for hjemkjøring. Vi leverer kun møbler til hele landet, utenom Svalbard og Finmark.

Våre møbler fraktes med eget fraktselskap direkte fra produsent og de vil ta kontakt og avtale levering så snart din bestilling er ankommet deres terminal. Fraktselskapet leverer kun til hovedinngangen og hjelper ikke med å bære inn eller montere møbelet/møblene.

Ønsker du derimot bærehjelp kan dette la seg løse ved å ta kontakt via vår kundeservice. Vi har egen sjåfør som tar spesial-oppdrag. Da tilkommer det ekstra fraktkostnader siden vi bemanner to personer ved slike tilfeller. Vi tar fra 500 kr per etasje møbelet/møbelene må bæres opp og fra 500 kr for montering. Det er viktig at kunden gir riktig opplysninger ved ønske om slik hjelp, om man ikke har gitt riktig informasjon kan ekstra kostnader påbeløpe kunden.

Møbler som veier over 120 kg vil koste ekstra for spesial-oppdrag da dette krever at vi leier inn flere personer. 

Spesial-frakt av møbler ved egen sjåfør kan betales via VIPPS til sjåføren ved ankomst, kontant til sjåføren eller over disk i butikk.

Ved retur av møbler, kan vi enten booke sjåfør for henting eller så står kunden selv ansvarlig for å få fraktet møbelet til en av våre butikker til Mosseporten senter eller Holmen senteret, eller lageret på Vestby. Returfrakt tilkommer på retur av møbler ved booking av vår sjåfør. Dette gjelder ikke reklamasjoner.

 

Levering til utlandet

Dessverre sender vi kun innenfor norske grenser. Unfortunately we don´t ship international.

 

Hente selv i butikk eller på lager

Å hente pakken selv i butikk er både fleksibelt og gratis (ved møbel-bestillinger gjelder andre satser). Du kan selv velge i hvilken avdeling du vil hente din bestilling. Huk av "Legg til kommentar" i handlekurven på nettbutikken og skriv inn Holmen, Moss eller Vestby. Så snart din bestilling er plukket og pakket vil du motta en e-post fra oss om at pakken er klar for å hentes i butikk eller på lager, ettersom hvilket hente-alternativ du valgte ved bestilling.

Vi tilbyr "Klikk & Hent i Dorothea-butikk" selv om butikkene er stengt. 

Mosseporten Dorothea er bemannet onsdager og lørdager kl.12-16.

Holmensenteret Dorothea er bemannet onsdager og fredager kl.12-16.

Ønsker du å kjøpe direkte i butikk kan du kontakte våre butikker direkte via 

Instagram: @dorothea_holmensenter og @dorothea_mosseporten 

E-post: mosseporten@dorothea.no eller holmen@dorothea.no 

 

Leveransevilkår

Det er ditt lokale hentepunkt for PostNord som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. PostNord sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du blir belastet et gebyr på kr 200,- + reell fraktkostnad på 99,- for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende i følge loven være 18 år.